Feestgemak inzetten als evenementenbureau?!

Wanneer je aan Feestgemak denkt, denk je aan een horeca uitzendbureau. Althans dat hopen wij dan toch, want we proberen dit zo veel mogelijk van de daken te schreeuwen: wij lenen horecapersoneel uit aan horeca, cateraars en events. Maar wist je dat wij soms ook een uitstapje maken naar ander werk? Die uitstapjes zijn niet te groot hoor, we blijven natuurlijk doen waar we goed in zijn: gastvrijheid verzorgen!

Regelmatig wordt Feestgemak namelijk ingehuurd als evenementenbureau in plaats van uitzendbureau. Om jou als volger van ons bedrijf ook daar een inkijkje te geven schreven we deze blog. Wat is onze rol dan precies, hoe gaat het in zijn werk en waarvoor kun je dan bij Feestgemak terecht? Om antwoord te geven op deze vragen nemen we je mee in de case van BAP Medical.

Tent en materialen
BAP Medical is een Apeldoorns bedrijf gespecialiseerd in het ontwikkelen, produceren en verkopen van medische oplossingen voor de huid. Het bedrijf is over de hele wereld actief (in ruim 55 landen) en telt 65 medewerkers, een prachtig bedrijf dus. Wij kregen de eer om op 14 mei de opening van hun nieuwe bedrijfspand in Apeldoorn te mogen verzorgen. En daarbij werd niets aan het toeval over gelaten. De organisatie van een bedrijfs- of particulier evenement start voor ons altijd met een uitgebreide kennismaking met de opdrachtgever en het in kaart brengen van zijn of haar wensen. Met BAP Medical hadden we gezamenlijk vrij snel een beeld voor ogen: de sfeer van het evenement diende enerzijds een toegankelijke festival-vibe te hebben maar daarnaast ook de hoogstaande kwaliteit van het bedrijf zelf te evenaren. We lieten twee zandkleurige stretchtenten bouwen en plaatsten hierin meubilair in twee stijlen: een industriële rauwe look en moderne witte look. De aankleding verzorgden wij in de huisstijlkleuren van BAP Medical: blauw en wit. Met genoeg lampionnen, kussens, bloemen, planten en kaarsjes bereikten we precies de sfeer die we zochten: festival, maar dan op hoog niveau! Vier mega bomen met zijden witte bloemen werden de echte eyecatchers van het event.

Catering en drank
Qua catering had de klant in dit geval zelf al twee cateraars ingehuurd, wij hebben daar een derde aan toegevoegd. Uiteraard verzorgde we wel de volledige afstemming met alle cateraars. Hiermee creëerden we een ‘foodplein’ met een kwalitatief fantastisch en gevarieerd aanbod. Vers gerolde sushi, zalm en pulled chicken uit een Amerikaanse smoker en voor de kleine (en grote 😉) gasten poffertjes van Piets Poffertjeskraam, sounds good toch? Qua drankjes was er aan niets te kort, op basis van een wijnproeverij voor alle medewerkers van BAP Medical werden de juiste wijnen geselecteerd en konden we de bar inrichten. De echte smaakmakers (letterlijk) van het event stonden echter niet achter de gewone bar. We lieten een professionele cocktailbar opbouwen en ter plekke werden de lekkerste cocktails geserveerd aan de gasten. Toen tegen het einde van het event letterlijk alle(!) ingrediënten voor de cocktails op waren was het wel duidelijk dat de cocktails meer dan in de smaak vielen.

Kinderopvang en veiligheid
Aangezien het event gericht was op het personeel van BAP Medical maar ook zeker hun familie was er een grote groep met kinderen en jongeren te gast. Speciaal voor hen richtten we een jeugdhoek in. Chillen op zitzakken, racen in formule 1 stoelen en een potje rondom de tafel bij een tafeltennistafel: de jongeren hebben zich prima vermaakt. De kleinste gasten konden terecht bij een ballonkunstenaar en konden knutselen en schminken onder begeleiding van een Feestgemakker. Om de veiligheid gedurende het evenement te garanderen verzorgden we twee professionele beveiligers en een EHBO’er. Daarnaast werden de Feestgemakkers ingezet als parkeerbegeleider zodat het terrein rondom BAP Medical op de juiste manier gebruikt werd.

Leveranciers
Oké, aan alle elementen van het event is dus gedacht, maar heeft Feestgemak dan al die elementen zelf in huis? Nee, gelukkig niet. Uiteraard verzorgen we zelf de medewerkers en hebben wij de kennis en kunde van het organiseren van een evenement. Maar we rekenen voor dit soort evenementen altijd op de hulp van trouwe en vaste leveranciers. Bij dit event maakten wij gebruik van de diensten van: Slijterij Hamer, Barstories, TéBé, Het Arendje, Tent en Event, Meesterlijk Geschikt, Passie met Koken, Partycare, Piets Poffertjes, Urban Events, MD Sport, Patrick van de Ven en FEM Beveiliging. Een flinke lijst met leveranciers dus, wat is dan uiteindelijk hierin het grote voordeel van het inhuren van Feestgemak als evenementenbureau? Wij verzorgen één aanspreekpunt voor het hele evenement. Wij brengen die 13 leveranciers samen en zorgen dan alles op elkaar aansluit zoals het zou moeten. Uiteindelijk al die losse elementen samen brengen tot één event: dat kunnen niet veel partijen! De reactie van onze opdrachtgever spreekt dan ook voor zich. 😉

Reactie van Rob Hollweg (directeur BAP Medical
'Het doel voor de opening van onze nieuwe locatie was dat wij als personeel (samen met onze gezinnen en naaste vrienden) feest konden vieren. We wouden dus te gast zijn op ons eigen feest. Een  grote opening doe je maar een keer dus het moet allemaal kloppen. De samenwerking met Feestgemak heeft ons hier zeker bij geholpen. Zij hebben ons volledig ontzorgd en daardoor hebben wij een topfeest gehad.'

Feestgemak inzetten als evenementenbureau?
We hopen je hiermee een beeld te hebben gegeven van wat Feestgemak allemaal voor jou zou kunnen betekenen. BAP Medical had voor dit evenement natuurlijk zijn eigen specifieke wensen, maar de mogelijkheden die wij bieden zijn eindeloos. The sky is the limit! Wil je eens brainstormen over jouw zakelijke evenement, bruiloft of ander feest? Neem dan gerust contact op met Joppe via 06 11 45 00 72 of joppe@feestgemak.nl. We gaan graag met je om tafel!


Ook een evenement organiseren met Feestgemak?

Stuur ons een berichtje en Joppe neemt contact met je op. We gaan graag voor je aan de slag!